vrijdag 11 december 2009

Een tijd geleden

dat ik geblogd heb. Maar de maand december is altijd zo ontzettend druk hier. (ik volgens mij was november ook al zo een gekkenwerk, ligt dat aan mij of is het steeds vroeger al die drukte?)

Nou de sint is weer in Spanje, alhoewel hij nog ergens een roze princessen step vandaan moet toveren geloof ik. Had Maxime gekregen, helaas draaide het voorwiel niet. Ik kreeg wel geld terug bij Blokker, maar het was helaas ook de laatste. Ja hoe leg je dat weer uit he aan een zes jarige die nog gelooft. Ik ga straks maar even alle Blokkers in de buurt bellen of ze toevallig nog zo eentje hebben liggen. Het is niet echt het goeie seizoen om een step te vinden, en dan nog wel ene roze met princessen op.

De kerstboom is weer opgezet. Altijd leuk om al die dozen weer open te maken en al die mooie dingen weer uit te pakken. En ik heb de boom weer rood, ietsie goud en ietsie zwart. Maar vooral veel rood en veel lampjes. Had ik toch een streng lampen kapot, meteen twee nieuwe gehaald. Nu zitten er, schrik niet, 500 in. De halve straat is verlicht als mijn boom aan is.

Morgen vieren we Louis zijn verjaardag. Eigenlijk is hij a.s. dinsdag pas echt jarig, maar omdat we van alles en nog wat hebben, vieren we het morgen. Heel klein groepje komt er maar, iedereen heeft wel ergens wat anders. Maar ach, zal gezellig zijn. Ik ga vanmiddag even wat lekkere hapjes in mekaar flansen. Louis wou graag stokbroodjes of toasjte, met allerlei lekkers. Liefst hamprei salade maken mam. ja hoor kind, en wat vergeet mam, just, de ham en de prei...

En dan gaan we volgende week de laatste week school van dit jaar in. Ja, volgende week vrijdag hebben ze al vakantie. Maar eerst nog maandag kerststukjes maken op school (heel leuk om te helpen als mama).Dinsdag Louis dus jarig, trakteren op school, en op judo natuurlijk. Woensdag gaan de kinderen schaatsen en donderdagavond hebben ze kerstfeest op school. Met de vraag of iedereen iets lekkers gaat maken. (tuurlijk doen we ook nog even erbij hoor) MOEST IK NIET VEEL BLOGGEN VOLGENDE WEEK WETEN JULLIE NU WAAROM!!!!!!!!!

Scrappen??? Hoe doe je dat ook weer? Deze week 1 LO'tje gemaakt (moet nog op de foto) en ik ben ook bezig met de "verjaardagstaart" voor in de klas bij Maxime. In piepschuim. ik vind het alleen een beetje eng omdat het zo brandbaar is. Iemand nog ideetjes hoe we dat kunnen oplossen? Ik heb nu twee van die piepschuimen schijven om op elkaar te plakken en die heb ik geverfd. Wil er nu lint omheen doen, bloemetjes en zo.

En dan Maxime. Ze gaat afzwemmen voor haar A diploma. Geweldig, het gaat er eindelijk van komen. Op woensdag 23 december. Eindelijk gaat ze door dat gat heen. Na twee jaar gaat ze eindelijk afzwemmen. En ja hoor, ze gaat nog de B ook proberen te halen. Proberen, ik ga niet weer twee jaar aan de gang met madam. En we gaan zowiezo op zaterdag de B halen, kan papa ook een keer naar het zwembad met mevrouwtje.

En nog twee LO's die ik nog niet heb laten zien.


62 (ja zo ver ben ik al hoor!!) De opmaak van deze komt uit de Creating Keepsakes van december.


en 63 nog eentje over vliegeren. Hier heb ik voor het hart van de bloem een foto genomen van de vlieger van Maxime.

Groetjes
Chantal

2 opmerkingen:

Mich zei

Ik heb de indruk dat het niet alleen bij mij superdruk is !!! ;-))

Wendy zei

Het is geloof ik bij iedereen superdruk. Dat is wel typisch voor de decembermaand zeker. Kan het bijna niet geloven dat het volgende week alweer kerst is.

De sint is hier ook terug naar Spanje :)