woensdag 12 mei 2010

Paris

We zijn net terug uit Parijs. Waren we naar toe met Louis. Maxime is in Kortrijk gebleven bij mijn ouders. Voor Parijs is ze nog te jong vonden we.
Zondag, na al het moederdag gedruis zijn we gaan rijden. Uiteraard ben ik heel erg verwend. Een super mooie kaart die ze samen gemaakt hadden. (jaja mijn zoon is crea geweest). En omdat we onderweg naar Kortrijk langs Heesch reden, kreeg ik scrapspullen. Een super Martha Steward pons, zo een deep edge pons. Heel leuk. En twee flesjes Glimmermist. Dus ikke helemaal blij.
Dan zondagochtend naar Parijs gereden. Ingecheckt in het hotel en dan richting stad.
We begonnen bij de Notre Dame. Dat wou Louis graag.

Deze foto heeft hij trouwens zelf gemaakt.
Verder zijn we ook naar het Louvre geweest. Uiteraard moest hij de Mona Lisa zien en alle Egyptische beelden die er stonden (en ik verzeker je dat het er heel wat zijn)
Maar hij is daar gek op en het was zijn reisje.

Jammer genoeg was het dinsdag heel slecht weer. Het begon allemaal bewolkt maar het ging van kwaad naar erger. Regen, grijs, koud, niks aan dus. Maar toch hebben we die dag heel wat gezien. We hebben tickets voor een tourbus gekocht (helaas zat het er niet in om boven in open lucht te zitten) En zo zijn we de halve stad doorgegaan. Van Montmartre tot de Eifeltoren (wat was het daar nat en koud zeg)

Gelukkig was het vandaag droog. Wel grijs, maar oef het was droog. Dus zijn we nog naar Centre Pompidou gegaan. Met de roltrappen helemaal naar boven.

En tussendoor hebben wel heerlijk gegeten, toch af en toe een terrasje kunnen nemen en genoten van Parijs.





En nu, nu is er voor mama werk aan de winkel he. Nu moeten van al die foto's een scrapbook gemaakt worden. Want met drie fotografen bij elkaar,... bijna 800 foto's. En dan zijn ze wel niet allemaal super (soms mag je niet flitsen, zijn de foto's toch minder goed) maar er kan gescrapt worden.

En deze kleine meid, die was blij dat we terug waren vanmiddag.

En mama nog veel blijer om haar terug te zien.

1 opmerking:

Mich zei

Dat zag er een gezellig reisje uit. Altijd leuk he, Parijs? Ik ben er regelmatig voor het werk, maar zie er dan eigenlijk meestal niet echt veel van. Ik zou er dringend nog eens naartoe moeten als toerist.