zaterdag 7 januari 2012

Opruiming

Neen, niet in een of andere winkel. Maar op zolder. We willen nl. binnenkort (hoe lang praten we er alweer over...) de kamer van Maxime onder handen nemen. Die is VOL!!!, niet normaal. Kind van z'n moeder kan alles gebruiken en verzamelt dus ook alles. OK dat is 1 ding. Kamer leeghalen en alles EVEN op zolder parkeren dacht ik. Toen kwam de aap uit de mouw. Bert zei heel droog (op z'n Berts he) zolder is een beetje vol. En, gebeurt niet zo vaak, maar hij had voor 1 keer gelijk. Dus we gingen even wat dozen onder handen nemen. Maar even wat administratie weggewerkt van jaaaaaaren geleden. En maar scheuren, want ja een versnipperaar hebben we niet in huis. Ik had geen handen meer over. Toen kwam het volgende. Kinderkleding, en met name van de baby en peuter tijd. Je moet weten, ik ben nogal een trut hierin. Liefst zou ik alles bewaren. Als ik dan zo een broekje, jurkje of rompertje in handen krijg, zie ik die kinderen weer zo klein voor mijn ogen he.
OK wakker worden meid, dat zijn die twee zelfde kinderen die nu even bonje hebben over Lego. Het huis is effe te klein!! Niks zeggen mama, laat ze het maar uitvechten. Conclusie hiervan: Maxime mag NOOIT meer in de kamer van Louis komen. En Max is een beetje boos op z'n Maxime's. Stoom uit de oren, ze is nu paars, ik hoef niet eens te gaan kijken, ik weet het zo al.
Even terug naar de babytijd. Heerlijk baby's, voederen, slapen, verschonen en knuffelen. Geen gedoe.
En dan al die kleertjes, met pijn in mijn hart heb ik van heel veel spullen afscheid genomen. Heel wat dozen gaan naar Polen. (via een kennis, dus dat komt vast goed terecht) Maar toch zijn er nog wel dingen die mij te ver gaan om afscheid van te nemen. Dus er zijn nog een paar dozen over. zucht....
Dat was zo een beetje mijn zaterdag.
Ik heb nog even een paar oude LO's kleiner gemaakt om ze te plaatsen. Hier komen ze.


Een oude foto van Maxime. Ik heb deze gemaakt voor de afgelopen KKD. Met de cricut stiften is de achtergrond gemaakt. Daarna bewerkt met de inktjes van Tim.


Ook deze is met de Cricut gemaakt. Voor de titel heb ik de Gypsie gebruikt (in bruikleen hoor, ik heb hem nog steeds niet gekocht. Gaat ook niet gebeuren)


Samen met haar beste vriendin Sanne. Foto gemomen op het verjaardagsfeestje van Maxime. Deze komt in haar album samen met een heel stel LO's van die dag. Daarom geen titel en tekst.


En nog eentje van die dag. Papier is van Prima, bewerkt met Glimmer Mist van TT en de bloemen zijn met aquarel potloden ingekleurd. Heerlijk kliederen dus.

Groetjes
Chantal.

Geen opmerkingen: